Terms and conditions

STANDARDVILKÅR

 

Standardvilkårene for Hood Agency ApS, Aaboulevarden 52, 2-4. Etage, 8000 aarhus C, CVR: 39332574 (herefter kaldet ”HOOD”), skal gælde for alle projekter som HOOD antager på vegne af Kunden – medmindre standardvilkårene er fraveget ved udtrykkelig skriftlig aftale. Købsaftalen mellem kunden og HOOD benævnes ”Aftalen”. Standardvilkårene kan løbende ændres uden varsel.De ydelser, projekter, løsninger mv. som er beskrevet i aftalen mellem HOOD og kunden benævnes herefter ”Leverancen”. Dette omfatter både digitale og fysiske projekter samt andre tilsvarende ydelser og produkter efter Aftalen.

STANDARDVILKÅR

 

Standardvilkårene for Hood Agency ApS, Aaboulevarden 52, 2-4. Etage, 8000 aarhus C, CVR: 39332574 (herefter kaldet ”HOOD”), skal gælde for alle projekter som HOOD antager på vegne af Kunden – medmindre standardvilkårene er fraveget ved udtrykkelig skriftlig aftale. Købsaftalen mellem kunden og HOOD benævnes ”Aftalen”. Standardvilkårene kan løbende ændres uden varsel.De ydelser, projekter, løsninger mv. som er beskrevet i aftalen mellem HOOD og kunden benævnes herefter ”Leverancen”. Dette omfatter både digitale og fysiske projekter samt andre tilsvarende ydelser og produkter efter Aftalen.

Når en ordre afgives, er den bindende for kunden. Ved HOOD’s skriftlige bekræftelse af ordren er der indgået en bindende aftale om salg og levering af produkterne. Kundens annullering af den bekræftede ordre kan kun ske med forudgående skriftligt samtykke fra HOOD.

Leverancen leveres i overensstemmelse med den aftale, der er indgået mellem kunden og HOOD (herefter samlet benævnt ”Parterne”). Er der ikke indgået en skriftlig aftale mellem Parterne, eller tager en skriftilig aftale ikke stilling hertil, kan HOOD diskretionært fastsætte den præcise levering af Leverancen, dog indenfor den periode hvori aftalen mellem Parterne løber. Er der intet andet aftalt mellem Parterne, er leveringsstedet HOOD’s forretningslokaler på Aaboulevarden 52, 2-4. Etage, 8000 Aarhus C eller Christian IX’s gade 1, 3. tv. 1111 København K Al forsendelse sker på kundens regning og risiko. Leveringstidspunktet anføres så vidt muligt i et eventuelt tilbud og aftale mellem Partnerne. HOOD er berettiget til at udskyde Leverancen med 14 dage, men skal straks skriftligt orientere kunden om udskydelsen. I tilfælde af force majeure, jf. nedenfor, må leveringstidspunktet dog udskydes, indtil forhindringen ophører, og almindelig handel og transport atter er mulig. Fejl eller mangler i leverancen, som skyldes HOOD, udbedres hurtigst muligt af HOOD dog uden erstatningsansvar overfor kunden eller eventuel tredjemand.

Alle priser er ekskl. Moms. Ud over den tilbudte eller aftalte pris er HOOD berettiget til at kræve betaling for: 3.2.1. Arbejde, der påløber som følge af, at det materiale kunden har givet HOOD, viser sig at være ufuldstændigt, uegnet eller mangelfuldt, eller der foretages rettelser i det leverede 3.2.2. Priser i fremmed valuta er baseret på den på tilbuds- eller ordrebekræftelsesdatoen gældende valuta i danske kroner. 3.2.3.Alle priser er beregnet for levering for HOOD’s forretningslokaler i Aarhus. Omkostninger til transport ud over pladsens grænser og til transportforsikring herfor, betales af kunden ud over den aftalte pris.

Medmindre andet er skriftligt aftalt, skal betaling fra kunden til HOOD ske mod faktura og er forfalden 8 dage fra fakturadato. I tilfælde af forsinket betaling tillægges morarente med 3 % per måned fra forfaldstidspunktet. HOOD må udskyde enhver Leverance eller annullere Leverancen skriftligt, uden at pådrage sig noget ansvar herfor, hvis kunden har ubetalte, forfaldne betalinger vedrørende tidligere ordrer. Ethvert tab for HOOD som følge heraf skal kompenseres fuldt ud af kunden. Leverancer, der overskrider en totalpris på 50.000 DKK, faktureres med 50% før arbejdets på begyndelse og de resterende 50% ved levering. Er kundens forhold årsag til, at en aftale ikke kan gennemføres kontinuerligt, er HOOD berettiget til delvis fakturering.

Er Leverancen ikke udført i overensstemmelse med Aftalen eller i overensstemmelse med Kundens eventuelle skriftlige anvisninger, som HOOD har accepteret, foreligger der en mangel. Leverancen skal i alle tilfælde have de egenskaber, som er tilsikret ifølge Aftalen. Såfremt Leverancen afviger fra det aftale, men afvigelsen skyldes forhold, som hidrører fra Kundens eller at andre end HOOD har tilpasset eller udført vedligeholdelse til Leverancen, anses dette ikke som en mangel, og HOOD kan således ikke drages til ansvar herfor. Lider Leverancen af en mangel, skal Kunden give HOOD skriftligt meddelelse herom.

Kunden forpligtiger sig til at stille egne projektdeltagere og andre interessenter med den nødvendige viden og kompetencer til rådighed på de aftalte tidspunkter og i det nødvendige omfang. Kunden er ansvarlig for ledelse og koordinering af alle Kundens interessenter, herunder deres kommunikation med HOOD. Kunden forpligter sig til at give adgang til tilgængelig produktinformation, nødvendige systemer, brugerinformation, websiteanalyser og enhver eksisterende strategisk dokumentation, som er aktuel og relevant for udførelsen af Leverancen. Kunden forpligter sig til at forsyne HOOD med godkendte elektroniske filer med logo’er, produktbilleder og skriftligt indhold. Kunden forpligter sig til at være ansvarlig for nøjagtighed af udleveret materiale og de nødvendige godkendelser af indholdet. Kunden forpligter sig til at være i besiddelse af alle nødvendige rettigheder og licenser til materiale udleveret til HOOD.

HOOD skal ikke være ansvarlige, hvis følgende ikke-udtømmende force majeure hændelser indtræder og forhindrer eller forsinker aftalens opfyldelse: Krig og mobilisering; oprør og civil ulydighed; terrorisme; naturkatastrofer; strejke og lockout; varemangel; fejl, mangler eller forsinkelse i leverancer fra underleverandører eller hvis underleverandører på anden måde er påvirket af forholdene; brand; mangel på transportmidler; valutarestriktioner; import- og eksportrestriktioner; død, sygdom eller fravær hos nøglemedarbejdere; computervirus; eller andre omstændigheder, som er uden for HOOD’s direkte kontrol. I sådanne tilfælde skal den ramte, HOOD, være berettiget til at udskyde sin opfyldelse af forpligtelsen, indtil forhindringen er ophørt, eller alternativt til at annullere aftalen helt eller delvist uden at påtage sig noget ansvar herfor, hvis forhindringen medfører, at opfyldelsen udskydes i mere end 6 måneder.

For produktansvar gælder de til enhver tid gældende regler i dansk ret. Medmindre andet følger af ufravigelige retsregler er HOOD ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab som følge af produktansvar. HOOD har intet ansvar for tab eller beskadigelse af ejendom, som f.eks. originaler, materialer og lignende, som ikke er HOOD’s, men som er overladt til HOOD’s varetægt med henblik på løsning af aftalte opgaver eller med henblik på opbevaring af arbejder, som HOOD har udført. HOOD er dog ansvarlige, såfremt det godtgøres, at tabet eller beskadigelsen skyldes grov uagtsomhed adfærd af HOOD’s ansatte. Det er kundens ansvar at antage forsikring af genstande imod skade og undergang, som anvendes i produktionen til opfyldelse af Aftalen mellem Parterne.

HOOD er berettiget til helt eller delvist at lade arbejde udføre hos underleverandør.

Parterne skal løbende informere hinanden skriftligt om ethvert forhold, der skønnes at have betydning for gennemførelse af et hensigtsmæssigt kontraktforløb i så god tid, at den anden part har mulighed for at tilpasse sig den fremtidige situation.

Aftalen skal være undergivet og fortolkes i overensstemmelse med dansk ret uden hensyn til de enhver tid gældende internationale privatretlige regler i det omfang, anvendelse af sådanne regler ville føre til et andet lovvalg end dansk ret. I tilfælde af, at inddrivelse er nødvendig fra HOOD’s side, kan HOOD til enhver tid vælge at inddrive gælden ved kundens hjemting i overensstemmelse med lovgivningen i det pågældende land.

Når en ordre afgives, er den bindende for kunden. Ved HOOD’s skriftlige bekræftelse af ordren er der indgået en bindende aftale om salg og levering af produkterne. Kundens annullering af den bekræftede ordre kan kun ske med forudgående skriftligt samtykke fra HOOD.

Leverancen leveres i overensstemmelse med den aftale, der er indgået mellem kunden og HOOD (herefter samlet benævnt ”Parterne”). Er der ikke indgået en skriftlig aftale mellem Parterne, eller tager en skriftlig aftale ikke stilling hertil, kan HOOD diskretionært fastsætte den præcise levering af Leverancen, dog indenfor den periode hvori aftalen mellem Parterne løber. Er der intet andet aftalt mellem Parterne, er leveringsstedet HOOD’s forretningslokaler på Aaboulevarden 52, 2-4. Etage, 8000 Aarhus C eller Christian IX’s gade 1, 3. tv. 1111 København K Al forsendelse sker på kundens regning og risiko. Leveringstidspunktet anføres så vidt muligt i et eventuelt tilbud og aftale mellem Partnerne. HOOD er berettiget til at udskyde Leverancen med 14 dage, men skal straks skriftligt orientere kunden om udskydelsen. I tilfælde af force majeure, jf. nedenfor, må leveringstidspunktet dog udskydes, indtil forhindringen ophører, og almindelig handel og transport atter er mulig. Fejl eller mangler i leverancen, som skyldes HOOD, udbedres hurtigst muligt af HOOD dog uden erstatningsansvar overfor kunden eller eventuel tredjemand.

Alle priser er ekskl. Moms. Ud over den tilbudte eller aftalte pris er HOOD berettiget til at kræve betaling for: 3.2.1. Arbejde, der påløber som følge af, at det materiale kunden har givet HOOD, viser sig at være ufuldstændigt, uegnet eller mangelfuldt, eller der foretages rettelser i det leverede 3.2.2. Priser i fremmed valuta er baseret på den på tilbuds- eller ordrebekræftelsesdatoen gældende valuta i danske kroner. 3.2.3.Alle priser er beregnet for levering for HOOD’s forretningslokaler i Aarhus. Omkostninger til transport ud over pladsens grænser og til transportforsikring herfor, betales af kunden ud over den aftalte pris.

Medmindre andet er skriftligt aftalt, skal betaling fra kunden til HOOD ske mod faktura og er forfalden 8 dage fra fakturadato. I tilfælde af forsinket betaling tillægges morarente med 3 % per måned fra forfaldstidspunktet. HOOD må udskyde enhver Leverance eller annullere Leverancen skriftligt, uden at pådrage sig noget ansvar herfor, hvis kunden har ubetalte, forfaldne betalinger vedrørende tidligere ordrer. Ethvert tab for HOOD som følge heraf skal kompenseres fuldt ud af kunden. Leverancer, der overskrider en totalpris på 50.000 DKK, faktureres med 50% før arbejdets på begyndelse og de resterende 50% ved levering. Er kundens forhold årsag til, at en aftale ikke kan gennemføres kontinuerligt, er HOOD berettiget til delvis fakturering.

Er Leverancen ikke udført i overensstemmelse med Aftalen eller i overensstemmelse med Kundens eventuelle skriftlige anvisninger, som HOOD har accepteret, foreligger der en mangel. Leverancen skal i alle tilfælde have de egenskaber, som er tilsikret ifølge Aftalen. Såfremt Leverancen afviger fra det aftale, men afvigelsen skyldes forhold, som hidrører fra Kundens eller at andre end HOOD har tilpasset eller udført vedligeholdelse til Leverancen, anses dette ikke som en mangel, og HOOD kan således ikke drages til ansvar herfor. Lider Leverancen af en mangel, skal Kunden give HOOD skriftligt meddelelse herom.

Kunden forpligtiger sig til at stille egne projektdeltagere og andre interessenter med den nødvendige viden og kompetencer til rådighed på de aftalte tidspunkter og i det nødvendige omfang. Kunden er ansvarlig for ledelse og koordinering af alle Kundens interessenter, herunder deres kommunikation med HOOD. Kunden forpligter sig til at give adgang til tilgængelig produktinformation, nødvendige systemer, brugerinformation, websiteanalyser og enhver eksisterende strategisk dokumentation, som er aktuel og relevant for udførelsen af Leverancen. Kunden forpligter sig til at forsyne HOOD med godkendte elektroniske filer med logo’er, produktbilleder og skriftligt indhold. Kunden forpligter sig til at være ansvarlig for nøjagtighed af udleveret materiale og de nødvendige godkendelser af indholdet. Kunden forpligter sig til at være i besiddelse af alle nødvendige rettigheder og licenser til materiale udleveret til HOOD.

HOOD skal ikke være ansvarlige, hvis følgende ikke-udtømmende force majeure hændelser indtræder og forhindrer eller forsinker aftalens opfyldelse: Krig og mobilisering; oprør og civil ulydighed; terrorisme; naturkatastrofer; strejke og lockout; varemangel; fejl, mangler eller forsinkelse i leverancer fra underleverandører eller hvis underleverandører på anden måde er påvirket af forholdene; brand; mangel på transportmidler; valutarestriktioner; import- og eksportrestriktioner; død, sygdom eller fravær hos nøglemedarbejdere; computervirus; eller andre omstændigheder, som er uden for HOOD’s direkte kontrol. I sådanne tilfælde skal den ramte, HOOD, være berettiget til at udskyde sin opfyldelse af forpligtelsen, indtil forhindringen er ophørt, eller alternativt til at annullere aftalen helt eller delvist uden at påtage sig noget ansvar herfor, hvis forhindringen medfører, at opfyldelsen udskydes i mere end 6 måneder.

For produktansvar gælder de til enhver tid gældende regler i dansk ret. Medmindre andet følger af ufravigelige retsregler er HOOD ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab som følge af produktansvar. HOOD har intet ansvar for tab eller beskadigelse af ejendom, som f.eks. originaler, materialer og lignende, som ikke er HOOD’s, men som er overladt til HOOD’s varetægt med henblik på løsning af aftalte opgaver eller med henblik på opbevaring af arbejder, som HOOD har udført. HOOD er dog ansvarlige, såfremt det godtgøres, at tabet eller beskadigelsen skyldes grov uagtsomhed adfærd af HOOD’s ansatte. Det er kundens ansvar at antage forsikring af genstande imod skade og undergang, som anvendes i produktionen til opfyldelse af Aftalen mellem Parterne.

HOOD er berettiget til helt eller delvist at lade arbejde udføre hos underleverandør.

Parterne skal løbende informere hinanden skriftligt om ethvert forhold, der skønnes at have betydning for gennemførelse af et hensigtsmæssigt kontraktforløb i så god tid, at den anden part har mulighed for at tilpasse sig den fremtidige situation.

Aftalen skal være undergivet og fortolkes i overensstemmelse med dansk ret uden hensyn til de enhver tid gældende internationale privatretlige regler i det omfang, anvendelse af sådanne regler ville føre til et andet lovvalg end dansk ret. I tilfælde af, at inddrivelse er nødvendig fra HOOD’s side, kan HOOD til enhver tid vælge at inddrive gælden ved kundens hjemting i overensstemmelse med lovgivningen i det pågældende land.

STANDARDVILKÅR

Standardvilkårene for Hood Agency ApS, Aaboulevarden 52, 2-4. Etage, 8000 aarhus C, CVR: 39332574 (herefter kaldet ”HOOD”), skal gælde for alle projekter som HOOD antager på vegne af Kunden – medmindre standardvilkårene er fraveget ved udtrykkelig skriftlig aftale. Købsaftalen mellem kunden og HOOD benævnes ”Aftalen”. Standardvilkårene kan løbende ændres uden varsel.

De ydelser, projekter, løsninger mv. som er beskrevet i aftalen mellem HOOD og kunden benævnes herefter ”Leverancen”. Dette omfatter både digitale og fysiske projekter samt andre tilsvarende ydelser og produkter efter Aftalen.

  1. ORDREBEKRÆFTELSE
    1. Når en ordre afgives, er den bindende for kunden. Ved HOOD’s skriftlige bekræftelse af ordren er der indgået en bindende aftale om salg og levering af produkterne. Kundens annullering af den bekræftede ordre kan kun ske med forudgående skriftligt samtykke fra HOOD.
  1. LEVERING
    1. Leverancen leveres i overensstemmelse med den aftale, der er indgået mellem kunden og HOOD (herefter samlet benævnt ”Parterne”). Er der ikke indgået en skriftlig aftale mellem Parterne, eller tager en skriftilig aftale ikke stilling hertil, kan HOOD diskretionært fastsætte den præcise levering af Leverancen, dog indenfor den periode hvori aftalen mellem Parterne løber.
    1. Er der intet andet aftalt mellem Parterne, er leveringsstedet HOOD’s forretningslokaler på Aaboulevarden 52, 2-4. Etage, 8000 Aarhus C eller Christian IX’s gade 1, 3. tv. 1111 København K
    1. Al forsendelse sker på kundens regning og risiko.
    1. Leveringstidspunktet anføres så vidt muligt i et eventuelt tilbud og aftale mellem Partnerne. HOOD er berettiget til at udskyde Leverancen med 14 dage, men skal straks skriftligt orientere kunden om udskydelsen. I tilfælde af force majeure, jf. nedenfor, må leveringstidspunktet dog udskydes, indtil forhindringen ophører, og almindelig handel og transport atter er mulig.
    1. Fejl eller mangler i leverancen, som skyldes HOOD, udbedres hurtigst muligt af HOOD dog uden erstatningsansvar overfor kunden eller eventuel tredjemand.
  1. PRISER
    1. Alle priser er ekskl. Moms.
    1. Ud over den tilbudte eller aftalte pris er HOOD berettiget til at kræve betaling for:
      1. 3.2.1. Arbejde, der påløber som følge af, at det materiale kunden har givet HOOD, viser sig at være ufuldstændigt, uegnet eller mangelfuldt, eller der foretages rettelser i det leverede
      1. 3.2.2. Priser i fremmed valuta er baseret på den på tilbuds- eller ordrebekræftelsesdatoen gældende valuta i danske kroner.
      1. 3.2.3.Alle priser er beregnet for levering for HOOD’s forretningslokaler i Aarhus. Omkostninger til transport ud over pladsens grænser og til transportforsikring herfor, betales af kunden ud over den aftalte pris.
  1. BETALING
    1. Medmindre andet er skriftligt aftalt, skal betaling fra kunden til HOOD ske mod faktura og er forfalden 8 dage fra fakturadato. I tilfælde af forsinket betaling tillægges morarente med 3 % per måned fra forfaldstidspunktet. HOOD må udskyde enhver Leverance eller annullere Leverancen skriftligt, uden at pådrage sig noget ansvar herfor, hvis kunden har ubetalte, forfaldne betalinger vedrørende tidligere ordrer. Ethvert tab for HOOD som følge heraf skal kompenseres fuldt ud af kunden.
    1. Leverancer, der overskrider en totalpris på 50.000 DKK, faktureres med 50% før arbejdets på begyndelse og de resterende 50% ved levering.
    1. Er kundens forhold årsag til, at en aftale ikke kan gennemføres kontinuerligt, er HOOD berettiget til delvis fakturering.
  1. MANGLER
    1. Er Leverancen ikke udført i overensstemmelse med Aftalen eller i overensstemmelse med Kundens eventuelle skriftlige anvisninger, som HOOD har accepteret, foreligger der en mangel.
    1. Leverancen skal i alle tilfælde have de egenskaber, som er tilsikret ifølge Aftalen. Såfremt Leverancen afviger fra det aftale, men afvigelsen skyldes forhold, som hidrører fra Kundens eller at andre end HOOD har tilpasset eller udført vedligeholdelse til Leverancen, anses dette ikke som en mangel, og HOOD kan således ikke drages til ansvar herfor.
    1. Lider Leverancen af en mangel, skal Kunden give HOOD skriftligt meddelelse herom.
  1. KUNDENS FORPLIGTIGELSER
    1. Kunden forpligtiger sig til at stille egne projektdeltagere og andre interessenter med den nødvendige viden og kompetencer til rådighed på de aftalte tidspunkter og i det nødvendige omfang. Kunden er ansvarlig for ledelse og koordinering af alle Kundens interessenter, herunder deres kommunikation med HOOD.
    1. Kunden forpligter sig til at give adgang til tilgængelig produktinformation, nødvendige systemer, brugerinformation, websiteanalyser og enhver eksisterende strategisk dokumentation, som er aktuel og relevant for udførelsen af Leverancen.
    1. Kunden forpligter sig til at forsyne HOOD med godkendte elektroniske filer med logo’er, produktbilleder og skriftligt indhold.
    1. Kunden forpligter sig til at være ansvarlig for nøjagtighed af udleveret materiale og de nødvendige godkendelser af indholdet.
    1. Kunden forpligter sig til at være i besiddelse af alle nødvendige rettigheder og licenser til materiale udleveret til HOOD.
  1. FORCE MAJEURE
    1. HOOD skal ikke være ansvarlige, hvis følgende ikke-udtømmende force majeure hændelser indtræder og forhindrer eller forsinker aftalens opfyldelse: Krig og mobilisering; oprør og civil ulydighed; terrorisme; naturkatastrofer; strejke og lockout; varemangel; fejl, mangler eller forsinkelse i leverancer fra underleverandører eller hvis underleverandører på anden måde er påvirket af forholdene; brand; mangel på transportmidler; valutarestriktioner; import- og eksportrestriktioner; død, sygdom eller fravær hos nøglemedarbejdere; computervirus; eller andre omstændigheder, som er uden for HOOD’s direkte kontrol. I sådanne tilfælde skal den ramte, HOOD, være berettiget til at udskyde sin opfyldelse af forpligtelsen, indtil forhindringen er ophørt, eller alternativt til at annullere aftalen helt eller delvist uden at påtage sig noget ansvar herfor, hvis forhindringen medfører, at opfyldelsen udskydes i mere end 6 måneder.
  1. PRODUKTANSVAR OG ANSVARSBEGRÆNSNING
    1. For produktansvar gælder de til enhver tid gældende regler i dansk ret. Medmindre andet følger af ufravigelige retsregler er HOOD ikke ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab som følge af produktansvar.
    1. HOOD har intet ansvar for tab eller beskadigelse af ejendom, som f.eks. originaler, materialer og lignende, som ikke er HOOD’s, men som er overladt til HOOD’s varetægt med henblik på løsning af aftalte opgaver eller med henblik på opbevaring af arbejder, som HOOD har udført. HOOD er dog ansvarlige, såfremt det godtgøres, at tabet eller beskadigelsen skyldes grov uagtsomhed adfærd af HOOD’s ansatte. Det er kundens ansvar at antage forsikring af genstande imod skade og undergang, som anvendes i produktionen til opfyldelse af Aftalen mellem Parterne.
  1. UNDERLEVERANDØREN
    1. HOOD er berettiget til helt eller delvist at lade arbejde udføre hos underleverandør.
  1. INFORMATIONSFORPLIGTIGELSE
    1. Parterne skal løbende informere hinanden skriftligt om ethvert forhold, der skønnes at have betydning for gennemførelse af et hensigtsmæssigt kontraktforløb i så god tid, at den anden part har mulighed for at tilpasse sig den fremtidige situation.
  1. LOVVALG OG VÆRNETING
    1. Aftalen skal være undergivet og fortolkes i overensstemmelse med dansk ret uden hensyn til de enhver tid gældende internationale privatretlige regler i det omfang, anvendelse af sådanne regler ville føre til et andet lovvalg end dansk ret. I tilfælde af, at inddrivelse er nødvendig fra HOOD’s side, kan HOOD til enhver tid vælge at inddrive gælden ved kundens hjemting i overensstemmelse med lovgivningen i det pågældende land.